D`ale gurii, Promoting România

Păstrăvăria Poiana – Mălini, Suceava

>>Dacă vreți să vedeți fotografii din plimbările noastre ne puteți urmări atât pe Instagram – Turist în Țara Mea cât și pe Facebook – Turist În Țara Mea.<<

De multă vreme îmi doream să mânânc un păstrăv proaspăt la grătar însă toată primăvara vremea a fost destul de capricioasă apoi s-au ivit alte probleme şi tot am amânat această ieşire.

Însă duminica asta s-au liniat astrele şi am decis să facem o ieşire de o jumătate de zi printr-un colţ din minunata Bucovină.
Am plecat pe la 11:30 de acasă urmând traseul Botoşani – Dumbrăveni – Cumparătura – Fălticeni – Mălini şi în jur de ora 13 am ajuns la Păstrăvăria Poiana din Mălini, judeţul Suceava.
De menţionat că pentru a ajunge la păstrăvărie ultimul kilometru al traseului se face pe drum de ţară pietruit, aşadar trebuie avut grijă la maşină şi de prins în buget şi o spălare exterioară a maşinii ulterior. 🙂

Încă de la intrare ne-a întâmpinat o parcare imensă şi o grădină foarte bine îngrijită cu o multitudine de plante, flori şi arbuşti.

Am abordat o chelneriţă ce se grăbea de colo-colo să servească clienţii şi ne-a îndrumat către un foişor unde mai erau câteva mese libere.

Meniurile erau disponibile la masă aşa că ne-am putut alege imediat ceea ce doream să servim. Bineînţeles că am ales ciorbă de peşte şi păstrăv la grătar.

pastravaria poiana malini suceava
Junioara familiei deja de la intrare a fost pus ochii pe locul de joacă plin cu tobogane, leagăne şi alte atracţii atât pentru cei mici cât şi pentru cei mari aşa că ne-a lăsat să avem grijă de masă şi a plecat la distracţie unde mai erau încă vreo 4-5 copii bucuroşi şi gălăgioşi.

Am vorbit cu ospatăriţa şi i-am zis să pregătească masa că noi mergem să explorăm curtea pastrăvăriei.
Am admirat bazinele cu păstrăvi de diferite dimensiuni, florile şi copacii ornamentali, foişoarele realizate din lemn masiv şi ne-am bucurat de aerul curat.

Am rămas impresionat de foişorul special dedicat petrecerilor mai tradiţionale ce era dotat cu câteva grătare imense, cu ceaune de diferite mărimi pentru tochitură, gulaş şi alte bunătăţuri cât şi de un proţap uriaş pentru perpelit porci, berbecuţi sau chiar viţei.
Vedeta a fost o blană de urs cu tot cu cap realizată artistic şi expusă pe marginea foişorului.

Între timp a sosit şi ciorba de peşte care a fost extrem de delicioasă şi asta o spune unul căruia nu prea îi place ciorba de peşte în general.

pastravaria poiana malini suceava
După ciorbă am mai avut timp vreo 15 minute să ne plimbăm prin curtea păstrăvăriei, să ne dăm în leagănul de lemn şi să mirosim nişte flori ochioase.

Apoi am trecut la vedeta locaţiei, păstrăvul la grătar. Acesta arăta foarte bine lângă mămăliguţă şi mujdei, era foarte bine pătruns şi a dispărut într-o clipită, în farfurie rămânând doar un schelet drept dovadă.

Ca şi cheltuială pot sa precizez că masa pentru 3 persoane a costat 120 lei cu tot cu bacşiş. Un preţ rezonabil, consider eu, având în vedere atmosfera şi calitatea mâncării.

La puncte “negative” putem trece faptul că nu aveau la garnitură decât cartofi prăjiţi chiar dacă pe meniu erau trecuţi şi cartofi natur şi la cuptor, precum şi faptul că ospătăriţele erau destul de aglomerate şi de abia făceau faţă fluxului de clienţi.
Mai jos aveţi locaţia pe Google Maps a Păstrăvăriei Poiana din Mălini, judeţul Suceava.

La final am savurat şi o cafeluţă şi dacă tot eram în zonă am zis să facem o vizită şi pe la Gura Humorului, mai precis la parcul de agrement Ariniş.
Distanţa de cca 30 de km între Mălini si Gura Humorului am făcut-o în aproximativ 30 de minute de mers lejer şi relaxat.
Am încheiat ziua cu o plimbare prin parcul Ariniş, am trecut podul supendat peste râul Moldova, ne-am dat cu bicicleta cu 4 locuri iar cel mai mic membru al familiei s-a dat cu un fel de cart cu pedale. Apoi am savurat gogoşi dulci şi o bere rece (fără alcool) la o terasă din Complexul Ariniş.

Dacă tot sunteţi în zona Bucovinei şi vreţi să mai testaţi un păstrăv proaspăt şi în altă locaţie vă recomand şi Hanul Păstrăvarului de la Pojorâta pe Transrarău.

5 Comments to “Păstrăvăria Poiana – Mălini, Suceava”