Umblând destul de mult în ultima perioadă (bine, atât cât se poate având în vedere condițiile actuale de pandemie) ne-am bazat în foarte multe din alegerile noastre (locații de luat masa, atracții turistice, trasee montane etc) pe recenziile citite pe Google Maps.
Consider acesta unul dintre cele mai bune și eficiente servicii oferite de Google, însă având în vedere că oricare dintre noi putem contribui la dezvoltarea sa avem și o foarte mare responsabilitate când lăsăm o recezie sau adăugăm informații și fotografii noi.
Am să fac mai jos o listă cu câteva indicații de bune practici ce ne pot ajuta pe toți să luăm deciziile cele mai bune în alegerea unei locații.
Așa da:
- Scrieți câteva rânduri despre experiența voastră în locație. Nu doar “Foarte bine”, “Excelent”, “Bravo” sau eventual “Nasol”.
- Puneți 1-2 poze cu exteriorul locației.
- Puneți 1-2 poze cu priveliștea pe care o poți vedea din locația respectivă.
- Adăugați poze cu felurile de mâncare când le primiți (câte o poză pentru fiecare fel este suficient).
- Agăugați poze cu meniul și prețurile dacă nu sunt deja adăugate de altcineva ori s-au modificat prețurile.
- Dacă e o locație mai greu de găsit în teren puneți o poză cu intrarea din strada principală.
- Când adăugați o locație nouă alegeți coordonatele exacte folosind zoom-ul maxim pe care îl permite Google Maps pentru că altfel riscați să adăugați locația într-o poziție greșită.
- Adăugați orarul locației dacă nu este adăugat sau corectați-l dacă este greșit pe Google Maps față de realitate. Nimic nu este mai frustrant decât să bați drumul până la locație și să descoperi că este închis.
Asa nu:
- Nu puneți selfie-uri.
- Nu puneți poze blurate, încadrate greșit sau întunecate din care nu se înțelege aproape nimic. Încercați să țineți calitatea materialului foto cât mai sus.
- Nu puneți poze cu copiii voștri (sau ai altora).
- Nu puneți zeci de poze din aceeasi locație decât dacă sunt complet diferite (feluri de mancare diferite, atractii turistice diferite etc.)
- Nu dați detalii personale în recenzii, respectați-vă singuri intimitatea.
- Nu dați detalii personale nici despre celelate persoane din locație (patroni, chelneri, administratori etc). Și intimitatea lor personală este la fel de importantă ca și a voastră. Referiți-vă strict la business și la experiența voastră în locație.
Și poate cel mai important punct: Nu dați recenzii negative la nervi și supărare.
Lăsați să treacă ceva timp (câteva ore sau chiar câteva zile în funcție de caracterul fiecăruia) încercați să priviți problema și din punctul de vedere al celui care v-a supărat și dacă tot mai aveți părerea că locația respectivă merită o recenzie negativă nu ezitați să o dați însă cu explicațiile de rigoare. O recenzie de o stea fără a descrie ce v-a deranjat nu ajută pe nimeni. Nici pe ceilalți clienți și nici pe administratorii locației care în urma recenziei dvs. ar putea să ia măsuri și să îmbunătățească serviciile pe viitor.
Probabil sunt mult mai multe lucruri de spus în privința contribuțiilor pe Google Maps însă momentan acestea cred că sunt cele mai importante și dacă le-am respecta cu toții cu siguranță alegerile noastre ar fi mult mai ușoare și sigure. Dacă mai aveți și alte sugestii nu ezitați să le scrieți în comentarii.
Cu speranța că ne vom întoarce cât mai curând la vremuri mai bune pentru turism vă doresc să aveți parte doar de plimbări plăcute în siguranță pentru voi și familia voastră.
PS. Dacă vreți să vedeți fotografii din plimbările noastre ne puteți urmări atât pe Instagram – Turist în Țara Mea cât și pe Facebook – Turist În Țara Mea.